מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

השינוי בספיגה של אלכוהול לאחר ביצוע שרוול קיבה בשביל השמנת יתר

רקע: סוגי הניתוחים הבריאטריים שמשנים את האנטומיה של מערכת העיכול משנים גם כן את יכולת הספיגה. כיוון שאלכוהול הינו חומר שבעיקרו עובר מטבוליזם בקיבה, המטרה של המחקר היתה להעריך את הספיגה של אלכוהול לפני ולאחר אנשים שעברו שרוול קיבה. שיטות: המחקר נערך על 12 אנשים עם השמנת יתר שעברו שרוול קיבה (8 גברים ו-4 נשים). כל משתתף קיבל 3.6 מל"ל של יין אדום בריכוז של 14% לכל ליטר מסת נוזלי הגוף. רמות Alcotest נמדדו 10  דקות לאחר שהיין נשתה. ואז כל 5 דקות עד שהאלכוהול נעלם ממחזור הדם. לאחר הניתוח (בממוצע 2.3 חודשים), חזרו על המדידות בהתאם למסת הגוף המשתנה של המנותח.

תוצאות: הרמה המקסימלית של האלכוטסט היה 2.02גרם/ליטר בתקופה לאחר הניתוח בהשוואה ל-0.87גרם/ליטר לפני הניתוח. ב-175 דקות, הרמות הגיעו ל-0 בכל האנשים לפני הניתוח, בעוד שלאחר הניתוח, באותו הזמן היו רמות של 0.26 גרם/ליטר. לאחר 4 שעות עדיין היה 0.2גר/ליטר בקבוצה זו.

מסקנות: הספיגה של אלכוהול מאד משתנה לאחר שרוול קיבה עם רמות גבוהות יותר ושמירה על רמות לזמן ממושך יותר. לא היה קשר בין רמות האלכוהול בשני הקבוצות לבין הסימפטומים שיכולים להופיע לאחר שתיית היין.

Alcohol absorption modification after a laparoscopic sleeve gastrectomy due to obesity. Maluenda F, Csendes A, De Aretxabala X, Poniachik J, Salvo K, Delgado I, Rodriguez P. Obes Surg. 2010 Jun;20(6):744-8

פרשות אישית: יותר ויותר אנשים עוברים שרוול קיבה - זהו קבוצה זו שהולכת ומתרחבת והמאמר מדגיש שהם חייבים להיזהר מן העובדה שאפילו אם הם צורכים כמויות קטנות של אלכוהול, מדידת הרמות אצלהם תהיה מוגברת במכשירי המדידה השונים.

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: