מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

תוצאות ארוכות טווח (מעל 6 שנים) לקיצור קיבה (שרוול קיבה)

מטרת המחקר: בכדי לקבוע את ההשפעה ארוכת הטווח ותופעות לוואי אפשרויות של שרוול קיבה לפרוסקופי (קיצור קיבה) שטיפול להשמנת יתר חולנית. כאשר הרקע למחקר שאין עדיין הרבה פרסומים על תוצאות ארוכות הטווח בסוג ניתוח זה.

שיטות מחקר: בתקופה שבין נובמבר 2001 לאוקטובר 2002, 53 אנשים עברו את ניתוח שרוול הקיבה. מתוך 53 המנותחים, 11 עברו עוד ניתוח נוסף (מפחית ספיגה) בשל עלייה חוזרת במשקל. אחוז המשקל העודף (EWL  - Excess weight loss) חושב לאחר 3 ו-6 שנים לאחר הניתוח. לאחר כל 3 שנים, נעשה רביזיה של התיק הרפואי. ושוב לאחר 6 שנים, נתבקשו המשתתפים למלא שוב שאלון.

תוצאות: שיתוף פעולה מלא היה עם 41 מהמנותחים (78%). ה-11 מנותחים נהנו ירידה חוזרת במשקל מהניתוח הנוסף - 9 עברו (מעקף תרסריון) duodenal switch ו-2 שרוול נוסף (resleeve) לאחר 3 עד 6 שנים.

עיבוד הנתונים אצל אילו שעברו רק שרוול קיבה, מצאו ירידה של 77.5% מהמשקל העודף לאחר 3 שנים ולאחר 6 שנים המספר ירד ל- 53.3% (כלמור מבטא עלייה יחסית). הממצאים האילו היו בעלי משמעות סטאטיסטית. לגבי איכות חיים ארוכת טווח לאחר 6+ שנים דווחה כטובה מאד, למרות של-21% הופיעו שוב תלונות של צרבות ורפלוקס (Gastro-esophageal reflux).

חייבים להדגיש שלאחר שש שנים 75.6% מהאנשים עלו במשקל!!!!!!!!! איכות החיים שנמדד לפי מדד BAROS לאחר שש שנים היה רק 5 (כאשר ציון 5 עד 7 הוא טוב מאד) ומעל 7 מעולה! כאשר חלק מהציון מורכב מהאכזבה של המטופל בתוצאות השרוול. הם סיכמו שסך הכישלון של השרוול היה 47% לאחר 3 שנים וזה טיפס ל-64% שש שנים לאחר הניתוח!

מסקנות: בדווח ארוך טווח זה (מעל 6 שנים!!!) - קיצור הקיבה השכיח היום הינו שרוול הקיבה והוא מצליח לגרום לירידה של 50% מהמשקל העודף. אך יש להדגיש שעלייה במשקל וחזרה של תלונות רפלוקס מופיעים שוב לאחר 3-6 שנים. אנשים שנשארו במעקב גם לאחר 3 שנים פחות סבלו מעלייה חוזרת במשקל ורפלוקס. בסך 50% מהמנותחים היו מרוצים מהניתוח גם לאחר +6 שנים.

Long-term results of laparoscopic sleeve gastrectomy for obesity. Himpens J, Dobbeleir J, Peeters G. Division of Bariatric Surgery, AZ St-Blasius, Kroonveldlaan, Dendermonde, Belgium.  Ann Surg. 2010 Aug;252(2):319-24.

פרשנות אישית: שוב בא לידי ביטוי שההצלחה לאחר הניתוחים הבריאטריים השונים נעוץ בשינוי באורח החיים הקבוע וכך שמירה על בריאות ומשקל תקין לאורך שנים. העבודה הקשה מתחילה לאחר הניתוח ביישום, הבנה והפנמה של האורח החיים החדש.

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: