מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

פעילות גופנית לאחר ניתוחים בריאטריים: סקירת מאמרים

מידת התרומה של פעילות פיזית לירידה במשקל לאחר ניתוחים בריאטריים (להשמנת יתר) אינה ברורה. בכדי לקבוע את ההשפעה של התעמלות על ירידה מבשקל לאחר הניתוח כותבי המאמר ביצוע סקירת ספרות על ידי חיפוש ב-Medline (מאגר כתבי עת רפואיים - הכולל מידע בבליוגרפי גדול, מקיף ומעודכן) בין השנים 1988-2009. מתוך 934 מאמרים שנסקרו, 14 דיווחו על פעילות גופנית וירידה במשקל. באופן כוללני ההגדרה של פציאנט פעיל היה 30 דקות של פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע. 11 מאמרים מצאו קשר חיובי בין התעמלות לירידה במשקל ו-2 לא מצאו קשר מובהק.  מטה-אנליזה של 3 מחקרים הראה עלייה משמעותית בירידה במשקל לאחר כשנה אצל אילו שהתעמלו (הבדל של 4.2% ב-BMI).  לסיכום נראה וזה סביר כמובן שהפעילות הגופנית לאחר ניתוח בריאטרי רק תשפר את מידת הירידה במשקל.

אין הוראות מדויקות כמה התעמלות רצוי לאחר הניתוח. חלקם טוענים שהליכה מדי יום מספקת, אחרים מציעים שילוב פעילות יותר אינטנסיבית של אופניים וריצה. ההמלצות של האיגוד האמריקאי למחלות לב ממליצים על פעילות גופנית של 30 דקות 5 פעם בשבוע בעוצמה בינונית או עוצמה גבוה 3 פעם בשבוע.

Exercise following bariatric surgery: systematic review.

Livhits M, Mercado C, Yermilov I, Parikh JA, Dutson E, Mehran A, Ko CY, Gibbons MM.

Obes Surg. 2010 May;20(5):657-65.

פרשנות אישית: עידוד קהל זה להתעמלות יכולה להיות מאד קשה, יש לדבר על השינוי באורח החיים עוד לפני הניתוח עצמו ולהכין אותם לחיים שאחרי. בתחילה הליכות מספר פעמים בשבוע ועם הזמן עם הירידה במשקל דברים יבואו יותר בקלות ואז מגבירים את הפעילות הגופנית ויוצרים חיים חדשים של תזונה נכונה משולב פעילות גופנית קבועה וכך חיים בריאים יותר.

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: