מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

התוצאות של ניתוחים בריאטריים (להשמנת יתר) באנשים בגיל 65 ויותר במרכז בריאטרי בארה"ב.

 רקע: למרות שאחוז השמנים בקרב האוכלוסיה מעל גיל 65 עולה, מעט מרכזים מדווחים על התוצאות של ניתוחים בריאטריים בקבוצת גיל זה.

שיטות: נעשתה סקירה רטרוספקטיבית של 197 מנותחים בגיל 65 ומעלה שעברו ניתוח בריאטרי בין השנים ינואר 2000 לדצמבר 2007.
הנתונים שנבדקו היו תמותה לאחר שלושים יום ולאחר שנה, זמן אשפוז בבית חולים, אחוז הירידה של משקל עודף, שינוי בתצרוכת תרופות יומיות ואיכות חיים.

תוצאות: הגיל הממוצע של המנותחים היה 67.3 עם 72.1% נשים. המשקל הממוצע לפני הניתוח היה 131.9 ק"ג עם BMI של 48ק"ג/מ2. מספר הכדורים הממוצע היומי לפני הניתוח היה 8.04±3.67. הניתוחים כללו 79.3% מעקפי קיבה; 17.2% טבעות מתכווננות ו-3% שרוול קיבה. 97% מהפעולות בוצעו בשיטה לפרוסקופית. זמן השהות בבית חולים הממוצע היה 2±2.1 ימים. המשקל הממוצע, תצרוכת תרופות ו-BMI  ירדו בצורה משמעותית  לאחר חצי שנה ושנה, עם ירידה של 44.5% מהמשקל העודף לאחר חצי שנה ו-55.3% לאחר שנה.
איכות החיים השתפרה במידה ניכרת לאחר חצי שנה ושנה. בכל המנותחים, התמותה לאחר 30 יום היה 0%. התמותה לאחר שנה של הקבוצה של מעקפי הקיבה היה 1.3% גם ללא כל קשר לניתוח עצמו.
אחוז הסיבוכים היה במידות מקובלות, עם 7% סיבוכים בקבוצה של מעקף הקיבה.

לסיכום: ניתוחים בריאטריים בקבוצת גיל זו מאד יעילה, ומביא לירידה יפה במשקל, ירידה ניכרת בתצרוכת התרופות היומית ושיפור ניכר באיכות החיים.
הניתוחים בגיל זה עם אחוזי תמותה מאד נמוכים ותחלואה דומה לשאר קבוצות הגיל.

Bariatric Surgery Outcomes in Patients Aged 65 Years and Older at an American Society for Metabolic and Bariatric Surgery Center of Excellence

Kathryn L. O'Keefe & Paul R. Kemmeter & Kimberly D. Kemmeter

Obesity Surgery 2010 Sep;20(9):1199-205.

פרשנות אישית: מספרים אילו הם לפני ששרוול הקיבה נעשה פופולרי כל כך. אבל בהחלט ניתן לראות תואצות משביעות רצון בקבוצת גיל זו. מנסיוני ניתוחים בריאטריים מסוג שרוול קיבה בקבוצת גיל זו מביאים לתוצאות יפות עם הירידה של 50% מהמשקל העודף עם שינוי משמעותי בצריכת התרופות בעיקר ללחץ דם וסכרת. זה כמובן מלווה שינוי אורח חיים (גם בגיל זה) עם פעילות גופנית סדירה.

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: