מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

תיקון בקע סרעפתי באנשים שמנים בזמן ביצוע שרוול קיבה

נסיון ראשוני בתיקון בקע סרעפתי באנשים שמנים בזמן ביצוע שרוול קיבה

רקע: השכיחות של מחלת רפלוקס (צרבות) ו/או בקע סרעפתי מאד מוגברת באנשים עם השמנת יתר. ניתוחים לפורוסקופיים להשמנת יתר (בריאטריים) ידועים שמשפרים את ההשמנה וגם את התלונות של צרבות. המטרה של מחקר זה היה לבחון את השילוב של שרוול קיבה ותיקון של בקע סרעפתי באותו הניתוח.
שיטות: מאוקטובר 2008, 6 אנשים עברו תיקום של בקע סרעפתי בזמן ביצוע שרוול הקיבה. התוצאות הקליניות נבחנו במונחים של שיפור או הבראה מהסימפטומים של רפלוקס (כמו צרבות), הפסקה או הפחתה בתרופות סותרי החומצה למיניהם וצילומי רנטגן להראות הישנות של הבקע. תוצאות: 4 מתוך ה-6 היו סימפטומטיים ועוד 2 בקע של מעל 5 ס"מ גודל נראה בזמן הניתוח. לא היה תמותה ולא היו סיבוכים. לאחר מעקב של 4 חודשים, הסימפטומים נעלמו לחלוטין ב-3 חולים, ושאר ה-3 הראו שיפור. ה-BMI ירד מ-43.4 ל-36.2 ק"ג/מטר2. מסקנות: תיקון בקע סרעפתי במשולב עם ניתוח שרוול קיבה יכול לסמל אפשרות טובה של טיפול משולב בהשמנת יתר ובקע סרעפתי, הנותן תוצאות טובות במונחים של ירידה במשקל וסימפטומים של רפלוקס.

Initial Experience with Laparoscopic Crural Closure in the Management of Hiatal Hernia in Obese Patients Undergoing Sleeve Gastrectomy. Soricelli E, Casella G, Rizzello M, Calì B, Alessandri G, Basso N. Obes Surg. 2010 Jan 5.

תיקון לפרוסקופי של בקע סרעפתי וביצוע שרוול קיבה בו זמנית:

גישה חדשה בטיפול במחלת רפלוקס הקשורה להשמנת יתר

כידוע השמנת יתר קשורה לעלייה ניכרת בשכיחות של מחלת רפלוקס וללא טיפול בהשמנת יתר, יש סיכוי גבוה להישנות של הסימפטומים למרות ניתוח וזאת בהשוואה לאנשים עם BMI תקין. החומרה של הרפלוקס והשמנת היתר קשורים לירידה משמעותית באיכות  החיים. במאמר מדווח על גישה חדשנית לטיפול בהשמנת יתר ובקע סרעפתי בבחורה בת 36 עם BMI של 40 ק"ג/מטר2 שנכשלה בטיפולים שמרניים קודמים. בחולה בוצע ניתוח לפרוסקופי של הבקע הסרעפתי ושרוול קיבה בו זמנית ונצפה הצלחה בשליטה על התלונות של הרפלוקס וירידה במשקל.

Laparoscopic hiatus hernia repair and simultaneous sleeve gastrectomy: a novel approach in the treatment of gastroesophageal reflux disease associated with morbid obesity. Korwar V, Peters M, Adjepong S, Sigurdsson A. J Laparoendosc Adv Surg Tech A. 2009 Dec;19(6):761-3.

פרשנות אישית: מעבר להצלחות המפורטות לעיל - יש לזכור שהשמנת היתר בפני עצמו מביא להתגברות התלונות של הבקע הסרעפתי עם צרבות, אי-נוחות בקדמת החזה, כאבים בבטן עליונה ועוד. אז לעיתים קרובות (ולמעשה רוב המקרים) אין צורך בתיקון הבקע, אלא רק להנות מהירידה במשקל באופן מתמיד שיביא גם להבראה מהסימפטומים של הבקע הסרעפתי, וזאת בנוסף לשלל המחלות האחרות שיעברו עם השינוי באורח החיים.

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: