מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

הריון לאחר ניתוחים בריאטריים (קיצור קיבה): ההשלכות לגבי האם והילוד

הריון לאחר ניתוחים בריאטריים (קיצור קיבה): ההשלכות לגבי האם והילוד

המטרה של המחקר הנוכחי הינו לזהות ההשלכות לאם ולילוד בהריונות לאחר ניתוחים בריאטריים. ניתוחים אילו כיום הינם שיטה חשובה לטיפול בהשמנת יתר חולנית. כיום, 84% מהאנשים שעוברים ניתוחים הינם נשים. הרבה מהם הם בגיל הפוריות, ומראים שיפור ניכר בתפקוד מערכת הרבייה, עלייה בפעילות מינית ושיפור בפוריות. אחד התוצאות של עובדות אילו, הינו העלייה במספר ההריונות לאחר הניתוח. אבל מצד שני, הם סובלות מתת-תזונה כתוצאה מהניתוח. רק מעט מחקרים התמקדו בהריונות לאחר הניתוחים הבריאטריים.

שיטות + תוצאות: מחקר רטרוספקטיבי שזיהה 32 נשים (גילאים 20-49) לאחר ניתוח בריאטרי. המאפיינים שלהם שהם היו לבנים, מעט יותר ממחציתם חיו עם בן-זוג, יותר שנות השכלה ורובם ללא סיבוכים לאחר הניתוח. בנוסף, הירידה במשקל הממוצעת היתה 20 ק"ג שזה היה שווה לירידה של 20%±73% מהמשקל העודף, עם זמן ממוצע של 40 חודשים בין הניתוח להריון. נצפה שיפור ניכר במחלות הנלוות להשמנת יתר אצל כולם. מנגד, הם הציגו שכיחות יתר של אנמיה לאחר ניתוח ויותר גדולה של ניתוחים קיסריים. רוב הילדים, נולדו במועד, עם משקל תקין וללא אנמיה. אשפוז מעבר למקובל  נדרש ב-36.58% מהנשים שהיו לאחר הניתוח, בעוד ש-17.07% נדרשו לקבל מנות דם בעקבות האנמיה. לבסוף, היו מעט יותר מקרים של הקאות בזמן ההריון לעומת הממוצע של נשים ללא היסטוריה בריאטרית ופחות מקרים של יתר לחץ דם של הריון מאשר לפני הניתוח.

מסקנות: הריון לאחר ניתוח בריאטרי הוכח להיות בטוח לאם ולילוד. לא נצפו יותר סיבוכים בלידה ומשקל הילוד לא הושפע, למרות שחלק מהנשים היו עם אנמיה. חשוב מאד שיהיה מעקב רפואי, פיקוח תזונתי מיוחד לאותם קבוצת נשים.

Pregnancy After Bariatric Surgery: Implications for Mother and Newborn Cátia Millene Dell'Agnolo & Maria Dalva de Barros Carvalho & Sandra Marisa Pelloso. Obes Surg (2011) 21:699-706

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: