מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

נייר עמדה מעודכן לגבי שרוול קיבה שפורסם לאחרונה על ידי האיגוד האמריקאי לניתוחים בריאטריים (להשמנת יתר)

להלן פרסום עמדתה הרשמית המעודכנת של האיגוד האמריקאי לניתוחים בריאטריים לגבי ניתוח שרוול הקיבה שפורסם בסוף 2009.

כמות המידע לגבי תוצאות בטווח בינוני (כלומר 3-5 שנים) מתרחבת, אבל עדיין מוגבלת. המחקרים הראו במעקב לאחר 3-5 שנים ירידה במשקל מתמשכת ושיפור ניכר במחלות הנלוות (כגון סכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, בעיות נשימה ועוד...) לאנשים עם השמנת יתר חולנית לאחר שרוול קיבה. המידע על התוצאות לאחר יותר מ-5 אנשים בסיכון גבוה עם השמנת יתר חולנית קיצונית (כלומר BMI מעל ל-50) הוא עוד יותר מוגבל, בעיקר בגלל שחלק עובר את הניתוח של השלב השני (מעקף התרסריון) תוך שנתיים משרוול הקיבה וחלק נוסף נכשל ואינו יורד או אף עולה במשקל.

            האיגוד האמריקאי הכיר בכך, שניתוחים בריאטריים (להשמנת יתר) הנעשים בשלבים הינה האופציה העדיפה והרצויה. בעיקר בגלל הסיבוכים בניתוחים מורכבים יותר באנשים מאד שמנים. שרוול הקיבה מתבסס יפה, כיוון שהוא ניתוח יחסית פשוט, פחות מסוכן עם אפשרות לעשות את שלב השני המורכב יותר במועד מאוחר יותר. הרבה המחקרים הראו ירידה מתמשכת במשקל לאחר שרוול קיבה ללא צורך לעבור לניתוח ההמשך. וכך ממליצים האיגוד האמריקאי לניתוחים בריאטריים על ניתוח זה.

            עדיין צריך להדגיש את המחסור בנתונים ארוכי טווח (מעל 5 שנים) לניתוח זה כך שלא ניתן להגיע למסקנות ארוכות טווח. מחקרים ארוכי טווח ישפכו אור לגבי מה קורה עם האנשים לאחר 5 שנים.

יש לניתוח זה הפוטנציאל לגרום לסיבוכים תזונתיים ארוכי טווח הודות לכריתה הנרחבת של הקיבה, על ידי פגיעה בספיגה של ויטמינים כגון B12 וברזל. וכך מודגש החשיבות במעקב תזונתי לאורך שנים לאחר ניתוח זה.

Updated Position Statement on Sleeve Gastrectomy as a Bariatric Procedure Clinical Issues Committee of the American Society for Metabolic and Bariatric Surgery American Society for Metabolic and Bariatric Surgery, Gainesville, Florida Received November 8, 2009; accepted November 9, 2009 Surgery for Obesity and Related Diseases xx (2009) xxx

פרשנות אישית: נייר העמדה הרשמי של האיגוד האמריקאי לניתוחים להשמנת יתר נותן גושפנקא לא רק לניתוח שרוול קיבה בגישה כירורגית לטיפול בהשמנת יתר חולנית אלא מדגיש את החשיבות המירבית במעקב תזונתי מתמשך בכדי למנוע חסרים. החברה הרפואית עדיין לומדת את השפעות הניתוח בכל התחומים. עד עתה התוצאות מאד מאד מעודדות, אבל דרוש המעקב.

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: