משקל גוף אידאלי

מחשבון משקל גוף אידאלי - Ideal Body Weight


כידוע שמירה על משקל גוף בריא יכולה להוריד באופן משמעותי את הסיכון של מספר רב של מחלות ומצבים שונים. משקל גוף בריא משפר גם את איכות החיים!!!

אז מה המשקל האידיאלי עוברכם?

משקל גוף אידיאלי (רצוי) תלוי בשלוש מדדים: מין, גובה ומבנה גוף.

יש מספר נוסחאות הנותנים משקלים שלא תמיד כל כך מציאותיים וניתנים להשגה. ואין נוסחא אחת שיכולה לנבא באופן מדויק את המשקל האידיאלי. יש מדי הרבה הבדלים במבנה גוף (הכולל מבנה עצמות או גודל) ומרכיבי הגוף (אחוזים שונים של שומן/שריר).

שני הנוסחאות היותר שמישים הינם:

הפיכת נוסחת ה-BMI - Reversing BMI Formula

חישוב ה-BMI, נעשה לשיטה הנפוצה ביותר לסווג את משקלכם מתת-משקל ועד להשמנת יתר. בכדי לחשב משקל בריא, פשוט הופכים את הנוסחא. כלומר במקום להכניס את הגובה ומשקל כדי להגיע ל-BMI, לוקחים את טווח ה-BMI הרצוי (22-25) והגובה - ומגיעים לטווח המשקל הרצוי.

נוסחת Hamwi

עוד נוסחא שנפוצה הוא של רופא בשם GJ Hamwi. שלראשונה התפרסם  ב-1964 על ידי איגוד האמריקאי לסכרת. הנוסחאות הם:

Men: Ideal Body Weight (in kilograms) = 48 kg + 2.7 kg for each inch over 5 feet
Women: Ideal Body Weight (in kilograms) = 45.5 kg + 2.2 kg for each inch over 5 feet

הנוסחאות לאנשים בעלי מבנה גוף בינוני.

כאשר ההמלצה הוא להפחית  10% מהתוצאה לאנשים בעלי מבנה גוף קטן ולהוסיף 10% לתוצאה לאנשים בעלי מבנה גוף גדול.


גובה:
מין:
חישוב ב:

חישוב משקל גוף אידאלי

 

מאמרים אחרונים

חשיבות התזונה בבריאות

תזונה הינה אחת המרכיבים החשובים באורח חיים בריא ותופס חלק משמעותי בעידוד לבריאות ובמניעה וטיפול במחלות שונות. כאשר ההבנה והלימוד של תזונה נכונה יכולה להיות אחת מכלי העזר החשובים ביותר בשמירה על הבריאות שלנו.

תזונה הינו מדע המזון עם המרכיבים השונים; פעילות ואיזון ביחס לבריאות ומחלות; התהליך שבו הגוף, אוכל, מעכל, סופג, מעביר, משתמש ומפריש את המרכיבים השונים. ומטרת הדיאטה שלנו הינו לאכול מאכלים המספקים את ששת החומרים המזינים: פחימומת, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים ומים. כמות נכונה ומגוונת של מאכלים מספק את המינון הנכון של חומרים בכדי לשמור על משקל ובריאות. 

יותר ויותר מחקרים הצביעו על קשר בין המצב התזונתי שלנו ומחלות הכרוניות. הרשימה הולכת וגדלה וכוללת מחלות הקשורות לתזונה וביניהם כמובן מגיפת השמנה שמספריה הולכים ותופחים מדי שנה, ממאירות ומחלות רבות אחרות. כאשר ההתמודדות החשובה ביותר במחלה זו הוא לשמור על מה שאנו אוכלים בכדי לא להגיע למחלות השונות. נתונים מארה"ב אף מראים שמתוך 2.4 מליון מקרי מוות בארה"ב, 75% מתוכם הינם מחלות הניתנים למניעה באמצעים תזונתיים.

מכתבי תודה והערכה

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר:

  • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
  • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
  • מבנה קבוע ואחיד לנושאים, תתי הנושאים והדפים באתר.
  • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו כרום, פיירפוקס ואופרה)
  • האתר מותאם לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
  • לאובייקטים הגרפיים באתר יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר וכן בלחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה הנגללת בצד האתר ונפתחת בלחיצה על הסמלון של כסא הגלגלים.
  • הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר להיכן הם מקשרים.
    לחיצה על הכפתור המתאים בערכת ההנגשה שבצד האתר, מסמנת את כל קישורי האתר בקו תחתון.
  • אנימציות ותכנים מהבהבים: הכפתור המתאים לכך בערכת ההנגשה שבצד האתר , מאפשר להסתיר בלחיצה אחת את כל התכנים באתר הכוללים היבהובים או תכנים המכילים תנועה מהירה (אנימציות, טקסט נע).
  • למתקשי ראיה: מתקשי הראיה שבנינו יכולים להעזר בשני כפתורים הנמצאים בערכת ההנגשה בצדו הימני של האתר, האחד מסב את האתר כולו לגוונים של שחור ולבן, השני מעביר את האתר כולו למצב של ניגודיות גבוהה.