מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

הפקטורים הקשורים לירידה במשקל עד ל-4 שנים לאחר ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה)

רקע: מעקף קיבה הינו הניתוח השכיח ביותר בעולם. הינו גורם לירידה במשקל ארוכת טווח, הבראה ממחלות הנלוות להשמנת יתר ושיפור באיכות החיים. אך הירידה במשקל אינה אחידה, ולעיתים לא מספקת בחלק מהמנותחים. המטרה שלנו היתה להעריך איזו פקטורים חשובים בהשפעה על הירידות השונות במשקל לאחר 4 שנים מהניתוח.

שיטות: מחקר רטרוספקטיבי, שבו הערכנו מספר רב של גורמים פיזיים, סוציו אקונומיים, התנהגותיים, כירורגיים ודמוגרפיים באנשים עם השמנת יתר חולנית שעברו מעקף קיבה שיכול להביא לירידה גדולה יותר של משקל 4 שנים לאחר הניתוח. אותם גורמים הוערכו בכדי לאפיין ולצפות ירידה בלתי מספקת במשקל (ירידה של <50% מעודף המשקל).

תוצאות: סקירה של 149 תיקי מנותחים הראה שסכרת מטיפוס II  ורמות שומנים גבוהים בדם היו הפקטורים החשובים ביותר הקשורים לפחות ירידה במשקל עד לשנה השלישית. ירידה במשקל לפני הניתוח, פחות שנות לימוד ואי שמירה על כללים תזונתיים היו חשובים לאחר שנתיים שלוש. הנוכחות של דיכאון ואי שמירה על כללים תזונתיים היו הפקטורים הקשורים לירידה במשקל פחותה של פחות מ-50% מעודף המשקל.

מסקנות: הגורמים החשובים ביותר שיכולים לנבא ירידה במשקל פחותה יותר לאחר השנה הראשונה מהניתוח הינם הנוכחות של סכרת ורמות שומנים גבוהים בדם, אפילו אם הם הקפידו על כללי תזונה. מנותחים ששקלו יותר בתקופה שלפני הניתוח (BMI  מוגבר יותר) כמובן ירדו במשקל העודף. לאחר שנתיים, חוסר הקפדה על הכללים התזונתיים, ירידה במשקל גדולה יותר לפני הניתוח ופחות שנות לימוד היו גורמים נוספים שניבאו את הירידה במשקל הפחות יותר. ולסיכום שני הפקטורים העיקריים לאפיון אותם מנותחים עם ירידה לא מספקת במשקל היו הנוכחות של דכאון ואי הקפדה על כללים תזונתיים.

Factors Related to Weight Loss up to 4 Years after Bariatric Surgery

Wilson Salgado Júnior & Júlia Lopes do Amaral & Carla Barbosa Nonino-Borges

OBES SURG DOI 10.1007/s11695-011-0420-3

פרשנות אישית: המאמר מדבר בעד עצמו – על החשיבות של לגשת לניתוחים האילו עם המוכנות הנפשית והתזונתית בכדי לממש את האפשרות לשינוי אמיתי באורח החיים.

בכדי לקרוא עוד על מעקף קיבה בקישור הזה 

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: