מאמרים וחדשות

מאמרים וחדשות

בחינת עלות מול תועלת של ניתוחים בריאטריים (קיצורי קיבה/ניתוחים להשמנת יתר)

העומס הכלכלי הרב של השמנת יתר ידוע היטב. מחקר זה בא לבדוק את הנתונים של הניתוחים הבריאטריים שנאספו ממרכז רפואי אוניברסיטאי גדול מארה"ב. הם בחנו ראשית  את העלות של השמנת היתר בדרום טקסס מבחינת הוצאות רפואיות, אובדן ימי עבודה, פחות הכנסות ממיסים ופחות תוצר מקומי.

הנתונים נלקחו מאנשים שעברו מעקף קיבה וטבעת בין ספטמבר 2003 וספטמבר 2005. מודל כלכלי איזורי העריך את אובדן יכולת העבודה לאור ההשמנה. השוואות נעשו לראות את מספר ימי העבודה שאבדו שנה לפני הניתוח ולאחריו - בכדי להעריך אז התועלת הפוטנציאלית מניתוחים אילו.

הם סיכמו שבעוד שאנשים בעלי משקל תקין מאבדים 3 ימי עבודה בשנה בממוצע, המחקר הראה שאנשים עם השמנת יתר חולנית מאבדים בממוצע 33 ימים בשנה. התפוקה של אדם עם השמנת יתר חולנית 87% מאדם רגיל.

ובמונחים כלכליים - מאובדן שעות העבודה אפשר להעריך מה אותו אדם עם השמנת יתר חולנית היה יכול לייצר או מהו התפוקה הפוטנציאלית ההולכת לאיבוד. וזאת על ידי העברת אנשים שמסוגלים לעבוד במקומם. סך האובדן של התפוקה באותו איזור היה 364מליון דולר, 3.3% מסך ההכנסות המשפחתיות; סך ההשפעה של העבודה היה קרוב ל-60 מליון דולר וזה שווה לאובדן תפוקה של 2389$ ו-390$ אובדן הכנסה למשפחה. ובחישובים נוספים - אובדן של 1977 מקומות עבודה וירידה בהכנסות ממיסים של יותר מ-13$ מליון.

ניתוח בריאטרי עולה רק בין 17,000-25,000$ לפעולה כלומר סך העלות מול תועלת עבור אותו אוכלוסייה היה מעל מליון דולר.

מבחינת הסתכלות על בריאות הציבור - הכלכלה בהחלט נהנית מערך המוסף של אוכלוסיה יותר בריאה ופחות הוצאות רפואיות. ההפחתה בהוצאות הרפואיות משחרר הכנסה להוצאה על דברים ושירותים אחרים, דבר הביא לתועלות נוספות לחברה.

A Cost-Benefit Analysis of Bariatric Surgery on the South Plains Region of Texas

Bradley T. Ewing & Mark A. Thompson & Mitchell S. Wachtel & Eldo E. Frezza

Obes Surg. 2011 May;21(5):644-9.

פרשנות אישית: עוד סיבה לתמיכה בניתוחים הבריאטריים השונים. יש בהחלט תועלת כלכלית מהניתוח לכלל האוכלוסיה. כמובן כפי שאני תמיד מדגיש חשוב לעשות את הצעד הזה נכון, בכדי שהתועלת יחזיק מעמד לשנים.

 

אל העמוד הקודם

אתר ע"י
ד"ר דין כל הזכויות שמורות © 2024

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: